torsdag 18 augusti 2011

Vad som är på gång!

Just nu är det ganska mycket på gång på TiKei och vi jobbar så fort vi bara kan för att få allt klart!

Hemsidan
Först och främst är det vår nya hemsida som ska göras klar. Den skulle egentligen varit klar redan innan sommaren, men det har blivit uppskjutet flera gånger nu. Nu är det i alla fall på gång och vi hoppas den ska bli klar om några veckor.

Jag tror att ni kommer att känna igen er, det är mycket som ser ungefär likadant ut. Den stora skillnaden kommer att bli i prestanda och dessutom kommer utcheckningen att bli lite smidigare.

Vi har också tänkt att fotografera om alla våra produkter för att färger och annat ska stämma bättre överens med verkligheten. Vi har fått en del klagomål på det, så vi ska försöka fixa det! Detta arbete kommer vi nog att försöka ta lite efterhand under hösten. Vi hoppas kunna hitta en duktig fotograf som kan hjälpa oss med det!

Läppglansen
Läppglansen som vi lovade skulle lanseras under sommaren är alldeles strax klara (även det har dragit ut alldeles för mycket på tiden!). Allt som saknas nu är etiketter och fotografering! Dock kommer vi att vänta med att lägga ut dem tills den nya hemsidan är klar eftersom vi vill slippa lägga in dem i två system.

5 färger kommer det att bli till att börja med och sen kommer det att släppas fler efter hand!
De kommer att vara helt naturliga!

Tack för att ni väntar så tålmodigt =)

/Tina och Therese

12 kommentarer:

  1. Jag vet en jätteduktig fotograf! Mette Ottosson i Båstad på www.mettesfoto.blogg.se kan man se mer av hennes jobb, jag vet att hon fotade nagellack för något år sedan åt ett större företag och de bilderna var jättesnygga.
    MVH Ebba

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag vill så gärna beställa hem något , men jag får inte av min pappa, vad kan jag göra?
    Jag börjar skolan nästa vecka på onsdag och jag kan inte gå till skolan som jag ser ut nu,
    Hjjjäääälp :)

    SvaraRadera
  3. TiKei svarar:

    Tack Ebba! Det ska vi kolla upp!

    Mergime: Om du är under 18 år så måste du ha föräldrars tillåtelse för att beställa. Det är så lagen ser ut och det kan vi tyvärr inte göra något åt.

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Ytterligare ett tips på en mycket skicklig fotograf.
    Niclas Johansson som driver Sharpcut Media.
    Har en hemsida man kan titta på och gör även bilder til bla Hällsnäs konferens och affärsclub som man kan titta på.
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot att läppglansen ska komma in i webshopen.=)

    SvaraRadera
  6. Hej! Hamnade på er hemsida efter ett tips på en blogg. Måste bara säga att jag är otroligt nöjd med er foundation. Har provat massor i olika prisklasser men aldrig varit nöjd tills nu. Och era underbara ögonskuggor, jag brukar blanda med vatten och ha som eyeliner. Jag rekommenderar er till alla mina vänner. Snabb leverans och så får man med ett prov också, det gillas skarpt. Mvh Caroline.W

    SvaraRadera
  7. Hur går det med nya hemsidan osv=

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ett litet tips: det skulle vara jättebra om ni hade refills till era foundations. Då slipper man köpa nya burkar hela tiden, utan kan bara fylla på sin gamla.

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  9. Hei!
    Jeg elsker foundation fra Tikei, den er min favoritt! Er så fornøyd med produktene dine og er kjempeglad for at du ordnet en norsk nettbutikk slik at vi ikke behøver og tenke på toll og avgifter. Supert!
    Stå på, Tina!
    Vennlig hilsen
    Mona fra Norge:-)

    SvaraRadera
  10. Glemte og nevne at jeg er veldig enig med Linda som kommenterte over meg her angående refiller til foundation! Det hadde vært supert, flere produsenter av mineralsminke tilbyr det alternativet og veldig mange kunder foretrekker å kunne kjøpe refill. Da kan du - og vi - spare forbruk av krukker som hoper seg opp, og refill posene kunne blitt litt rimeligere i pris. Krukkene er jo allerede så solide at de tåler og bli brukt mange ganger før de evt må skiftes ut.
    I tillegg vil dere nok merke en nedgang i portoutgiftene ettersom en refill pose med foundation/roughe/øyenskygge/finishing veil etc - veier mindre enn en fullstørrelse krukke...
    ~Hilsen Mona :-)

    SvaraRadera
  11. Hej, detta kanske är lite sent ute men jag är fotograf och gör det gärna gratis för er. Jag har precis gått klart en fotoutbildning och behöver testa på fotojobb. Jag har em bra känsla för färg och är perfektionist så vore kul om ni ville kontakta mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Du får gärna höra av dig på mail! Har inte din mailadress eftersom du är anonym här.
      /Tina

      Radera